Yaz Mevsiminde Beslenme

Sıcak ve nemli havanın kendini iyiden iyiye hissettirdiği şu günlerde beslenmemize dikkat etmemiz gerekir, çünkü artan sıcaklık ve nem sağlık problemlerini de beraberinde getirmektedir. Bu yüzden de kışın edinilmiş beslenme alışkanlıklarından uzaklaşmak gerekir. Sıcak havalardan en çok çocuklar, yaşlılar, hamileler, sağlık problemleri olan bireyler etkilenmektedir. Ancak bunlarla birlikte bu kategorilere girmeyen bireyler de beslenmelerine, sıvı alımlarına dikkat etmedikleri takdirde sağlık problemleri yaşamaktadırlar.
Burada en önemli nokta sıcak havanın etkisiyle terleme oranı artar ve buna bağlı su ve mineral kaybı görülür, kaybedilen su yerine konulmadığı zaman ise dehidrasyon olur. Kışın azalan sıvı alımını vücut dengesini sağlamak için yazın arttırmamız gerekir. Özellikle artan mineral kaybını yerine koymak önemlidir. Bunun için kahve, çay, gazlı, asitli ve şekerli içecekler yerine maden suyu, ayran, soda, bitki çayları gibi içecekler tüketilmelidir. Sıvı ihtiyacımızı mevsim sebze ve meyvelerinden karşılamak da önemlidir. Günde 3-4 porsiyon meyve, 1-2 porsiyon da sebze tüketimi sıvı almını destekler niteliktedir.
Yaz aylarında aşırı yağlı, tuzlu, baharatlı besinlerden uzak durulması gerekir. Bu besinler vücuttan fazla su atımına neden olmakla birlikte yazın hassaslaşan sindirim sisteminde problemlere de sebep olmaktadır. Bu besinlerin yerine baharatsız veya az baharatlı, haşlama, ızgara gibi pişirme teknikleri ile pişen besinler tercih edilmelidir.
Yaz mevsiminde tatlı konusu büyük önem taşımaktadır. Şerbetli, kızartma, hamurlu veya şeker oranı yüksek tatlılar tercih edilmemelidir. Bunun yerine sütlü tatlılar tercih edilebileceği gibi porsiyon kontrolü mutlaka yapılarak dondurma tüketimi tercih edilebilir.
Yaz mevsiminde beslenmeye dikkat edilecek diğer bir nokta da besin zehirlenmeleridir. Bakteri üremesi sıcaklık artışıyla kolaylaşan bu mevsimde mayonezli, salçalı, yağlı, kızartma ve et, süt, balık gurubundan olan besinlerin hem pişirilme hem de saklama koşullarına dikkat etmek gerekir. Dışarıda tüketilebilecek olan bu besinler için ise güvenilir yerler dışında tüketilmesi önerilmemektedir.